MOBILITA: UČITELIA – VÝUČBA
VÝZVA NA PODÁVANIE PRIHLÁŠOK na akad. rok 2014/2015
Program ERASMUS+ umožňuje vysokoškolským učiteľom zúčastňovať sa krátkodobých prednáškových pobytov na partnerských univerzitách v krajinách Európskej únie.
Učiteľ musí na prijímajúcej inštitúcii odučiť minimálne 8 hodín, pričom minimálna dĺžka mobility: 2 dni (okrem dní cesty), maximálna dĺžka trvania mobility: 2 mesiace (okrem dní cesty).
Ciele mobility:
– podporiť vysokoškolské inštitúcie, aby rozšírili a obohatili škálu a obsah študijných programov, ktoré ponúkajú;
– umožniť študentom, ktorí sa nemôžu zúčastniť na mobilite, získať poznatky od učiteľov z iných európskych krajín;
– podporiť výmenu odborných znalostí a skúseností o metódach výučby
Výber univerzity:
Mobility učiteľov sa riadia bilaterálnymi dohodami, ktoré obsahujú presný počet učiteľských mobilít pre daný odbor, s presnou dĺžkou ich pobytu a počtom odučených hodín. Bližšie informácie o bilaterálnych zmluvách pre jednotlivé odbory Vám podajú fakultní (katedroví, ústavní) Erasmus koordinátori ako aj pracovníci IRO.
OBDOBIE REALIZÁCIE MOBILITY: 10.10.2014 – 30.9.2015
Z prostriedkov programu Erasmus+ bude možné realizovať učiteľskú mobilitu v maximálnej dĺžke 1 týždňa (5 pracovných dní, pondelok až piatok, + 2 dni cesty).
Ako postupovať pri podávaní prihlášky:
Skontaktujete sa s partnerskou univerzitou, na ktorej plánujete uskutočniť učiteľskú mobilitu, a s ktorou má UPJŠ podpísanú bilaterálnu zmluvu na daný akademický rok v PRÍSLUŠNOM ODBORE. Zoznam partnerských univerzít sa nachádza na webovej stránke UPJŠ (www.upjs.sk => Informácie o => Medzinárodných vzťahoch => LLP / Erasmus => Partnerské univerzity). Dohodnite sa so zodpovednou osobou z partnerskej univerzity na uskutočnení mobility a jej detailoch. Následne po dohode s partnerskou univerzitou vyplňte Program výučby učiteľa. Pre účely podania prihlášky nie je potrebné zabezpečiť podpis a pečiatku prijímajúcej inštitúcie, je však potrebné doložiť e-mailovú komunikáciu s prijímajúcou inštitúciou, prípadne oficiálny list, v ktorom bude vyjadrený súhlas zodpovednej osoby prijímajúcej inštitúcie, že Vaša učiteľská mobilita sa môže v danom termíne uskutočniť. Žiadateľ o mobilitu už nevypĺňa formulár žiadosti o zahraničnú pracovnú cestu, ktorá obsahovala predbežný rozpočet mobility a celkovú výšku požadovaného grantu z prostriedkov programu Erasmus. Vzhľadom na zmenu financovania mobilít zamestnancov (pedagogických zamestnancov + nepedagogických zamestnancov) v rámci nového programu Erasmus+ bude výška cestovných nákladov a individuálnej podpory (stravné+ubytovanie) vypočítaná osobou zodpovednou za realizáciu mobilít vysokoškolských pracovníkov na zahraničnom oddelení Rektorátu UPJŠ (IRO).
Vyplnené formuláre:
– Mobilita VŠ pracovníkov – Výučba ( len pre mobility do ČR )
– Staff mobility agreement teaching
je potrebné doručiť na IRO (Referát pre zahraničné vzťahy Rektorátu UPJŠ v Košiciach) najneskôr do 8.10. 2014. IRO Vám do 15.10.2014 oznámi výsledok výberového konania.
Pre informáciu uvádzame v nasledovných tabuľkách výšku individuálnej podpory (ubytovanie+stravné) a výšku cestovných nákladov v rámci nového programu Erasmus+:
SR – SKUPINY KRAJÍN – príspevok na pobytové náklady (ubytovanie+stravné) na deň v EUR na akad. rok 2014/15:
Skupina 1 |
Dánsko, Írsko, Holandsko, Švédsko, Spojené Kráľovstvo |
120 |
Skupina 2 |
Rakúsko, Belgicko, Bulharsko, Cyprus, Česko, Fínsko, Francúzsko, Grécko, Maďarsko, Island, Taliansko, Lichtenštajnsko, Luxembursko, Nórsko, Poľsko, Rumunsko, Švajčiarsko, Turecko |
105 |
Skupina 3 |
FYROM-Macedónsko, Nemecko, Lotyšsko, Malta, Portugalsko, Slovensko, Španielsko |
90 |
Skupina 4 |
Chorvátsko, Estónsko, Litva, Slovinsko |
75 |
Príspevok na cestovné náklady v EUR:
Vzdialenosť |
Suma v EUR |
100 – 499 km |
180 |
500 – 1 999 km |
275 |
2000 – 2 999 km |
360 |
3000 – 3 999 km |
530 |
4000 – 7 999 km |
820 |
8 000 km a viac |
1100 |
Výberové kritéria:
– zvažuje sa očakávaný prínos mobility pre ďalšie aktivity programu Erasmus+ na katedre, fakulte, univerzitnom pracovisku.
– posudzuje sa aktivita katedry/ústavu/fakulty pri ponúkaní programu pre prichádzajúcích ako aj vysielaných študentov a zamestnancov.
Komunikácia s IRO pred nástupom na mobilitu:
Pred termínom odchodu na mobilitu dohodnutým s prijímajúcou univerzitou donesiete na IRO (Referát zahraničných vzťahov Rektorátu UPJŠ v Košiciach) vyplnené nasledovné dokumenty:
– tlačivo Bankové údaje (vyplnené a vlastnoručne podpísané)
– Program výučby učiteľa – vyplnený a podpísaný Vami, kontaktnou osobou na prijímajúcej univerzite – napr. inštitucionálnym koordinátorom alebo koordinátorom daného študijného odboru a kontaktnou osobu na Vašej fakulte UPJŠ (môže to byť Erasmus koordinátor Vášho odboru).
Po doručení potrebných dokumentov vám budeme môcť pripraviť Zmluvu o poskytnutí finančného príspevku (doposiaľ nebola zmluva povinným dokumentom pre realizáciu mobilít zamestnancov). Po jej obojstrannom podpísaní vám budú poukázané finančné prostriedky na bankový účet.
Komunikácia s IRO po príchode z mobility:
Do 5 pracovných dní po príchode z mobility nám musíte priniesť na IRO nasledovné dokumenty:
- Certifikát o absolvovaní mobility vydaný prijímajúcou inštitúciou. Na certifikáte musí byť uvedené meno účastníka, účel aktivity a skutočný dátum začiatku a konca mobility
Účastník je zároveň povinný po ukončení mobility vyplniť on-line správu cez EU Survey (výzva, ktorá bude obsahovať aj link na danú stránku, bude automaticky zaslaná na emailovú adresu účastníka uvedenú v Zmluve).