Prejsť na obsah

ERASMUS 2014/2015 MOBILITA: Učitelia – výučba.

4minút, 59sekúnd

MOBILITA: UČITELIA – VÝUČBA

VÝZVA NA PODÁVANIE PRIHLÁŠOK  na akad. rok  2014/2015

Program ERASMUS+ umožňuje vysokoškolským učiteľom zúčastňovať sa krátkodobých prednáškových pobytov na partnerských univerzitách v krajinách Európskej únie.
Učiteľ musí na prijímajúcej inštitúcii odučiť minimálne 8 hodín, pričom minimálna dĺžka mobility: 2 dni  (okrem dní cesty), maximálna dĺžka trvania mobility: 2 mesiace (okrem dní cesty).

 Ciele mobility:
– podporiť vysokoškolské inštitúcie, aby rozšírili a obohatili škálu a obsah študijných programov, ktoré ponúkajú;
– umožniť študentom, ktorí sa nemôžu zúčastniť na mobilite, získať poznatky od učiteľov z iných európskych krajín;
– podporiť výmenu odborných znalostí a skúseností o metódach výučby
 Výber univerzity:
Mobility učiteľov sa riadia bilaterálnymi dohodami, ktoré obsahujú presný počet učiteľských mobilít pre daný odbor, s presnou dĺžkou ich pobytu a počtom odučených hodín. Bližšie informácie o bilaterálnych zmluvách pre jednotlivé odbory Vám podajú fakultní (katedroví, ústavní) Erasmus koordinátori ako aj pracovníci IRO.
 

OBDOBIE REALIZÁCIE MOBILITY: 10.10.2014 –  30.9.2015

Z prostriedkov programu Erasmus+ bude možné realizovať učiteľskú mobilitu v maximálnej dĺžke 1 týždňa (5 pracovných dní, pondelok až piatok, + 2 dni cesty).

Ako postupovať pri podávaní prihlášky:
Skontaktujete sa s partnerskou univerzitou, na ktorej plánujete uskutočniť učiteľskú mobilitu, a s ktorou má UPJŠ podpísanú bilaterálnu zmluvu na daný akademický rok v PRÍSLUŠNOM ODBORE. Zoznam partnerských univerzít sa nachádza na webovej stránke UPJŠ (www.upjs.sk => Informácie o => Medzinárodných vzťahoch => LLP / Erasmus => Partnerské univerzity).  Dohodnite sa so zodpovednou osobou z partnerskej univerzity na uskutočnení  mobility a jej detailoch. Následne po dohode s partnerskou univerzitou vyplňte Program výučby učiteľa. Pre účely podania prihlášky nie je potrebné zabezpečiť podpis a pečiatku prijímajúcej inštitúcie, je však potrebné doložiť e-mailovú komunikáciu s prijímajúcou inštitúciou, prípadne oficiálny list, v ktorom bude vyjadrený súhlas zodpovednej osoby prijímajúcej inštitúcie, že Vaša učiteľská mobilita sa môže v danom termíne uskutočniť. Žiadateľ o mobilitu už nevypĺňa formulár žiadosti o zahraničnú pracovnú cestu, ktorá obsahovala predbežný rozpočet mobility a celkovú výšku požadovaného grantu z prostriedkov programu Erasmus. Vzhľadom na zmenu financovania mobilít zamestnancov (pedagogických zamestnancov + nepedagogických zamestnancov) v rámci nového programu Erasmus+ bude výška cestovných nákladov a individuálnej podpory (stravné+ubytovanie) vypočítaná osobou zodpovednou za realizáciu mobilít vysokoškolských pracovníkov na zahraničnom oddelení Rektorátu UPJŠ (IRO).

Vyplnené formuláre:

Mobilita VŠ pracovníkov  – Výučba  ( len pre mobility do ČR )
Staff mobility agreement teaching

je potrebné doručiť na IRO (Referát pre zahraničné vzťahy Rektorátu UPJŠ v Košiciach) najneskôr do 8.10. 2014. IRO Vám do 15.10.2014 oznámi výsledok výberového konania.

Pre informáciu uvádzame v nasledovných tabuľkách výšku individuálnej podpory (ubytovanie+stravné) a  výšku cestovných nákladov v rámci nového programu Erasmus+:

 

SR – SKUPINY KRAJÍN – príspevok na pobytové náklady (ubytovanie+stravné) na deň v EUR na akad. rok 2014/15:

Skupina 1

Dánsko, Írsko, Holandsko, Švédsko, Spojené Kráľovstvo

120

Skupina 2

Rakúsko, Belgicko, Bulharsko, Cyprus, Česko, Fínsko, Francúzsko, Grécko, Maďarsko, Island, Taliansko, Lichtenštajnsko, Luxembursko, Nórsko, Poľsko, Rumunsko, Švajčiarsko, Turecko

105

Skupina 3

FYROM-Macedónsko, Nemecko, Lotyšsko, Malta, Portugalsko, Slovensko, Španielsko

90

Skupina 4

Chorvátsko, Estónsko, Litva, Slovinsko

75

 

Príspevok na cestovné náklady v EUR:

Vzdialenosť

Suma v EUR

 100 – 499 km

180

 500 – 1 999 km

275

 2000 – 2 999 km

360

 3000 – 3 999 km

530

 4000 – 7 999 km

820

 8 000 km a viac

1100

 

 

Výberové kritéria:
– zvažuje sa očakávaný prínos mobility pre ďalšie aktivity programu Erasmus+  na katedre, fakulte, univerzitnom pracovisku.
– posudzuje sa aktivita katedry/ústavu/fakulty pri ponúkaní programu pre prichádzajúcích ako aj vysielaných študentov a zamestnancov.

 
Komunikácia s IRO pred nástupom na mobilitu:
Pred termínom odchodu na mobilitu dohodnutým s prijímajúcou univerzitou  donesiete na IRO (Referát zahraničných vzťahov Rektorátu UPJŠ v Košiciach) vyplnené nasledovné dokumenty:
– tlačivo Bankové údaje  (vyplnené a vlastnoručne podpísané)
– Program výučby učiteľa  – vyplnený a podpísaný Vami, kontaktnou osobou na prijímajúcej univerzite – napr. inštitucionálnym koordinátorom alebo koordinátorom daného študijného odboru a kontaktnou osobu na Vašej fakulte UPJŠ (môže to byť Erasmus koordinátor Vášho odboru).

Po doručení potrebných dokumentov  vám budeme môcť pripraviť Zmluvu o poskytnutí finančného príspevku (doposiaľ nebola zmluva povinným dokumentom pre realizáciu mobilít zamestnancov). Po jej obojstrannom podpísaní vám budú poukázané finančné prostriedky na bankový  účet.
 

Komunikácia s IRO po príchode z mobility:
Do 5 pracovných dní po príchode z mobility nám musíte priniesť na IRO nasledovné dokumenty:

  • Certifikát o absolvovaní mobility vydaný prijímajúcou inštitúciou. Na certifikáte  musí byť uvedené meno účastníka, účel aktivity a skutočný dátum začiatku a konca mobility

Účastník je zároveň  povinný  po ukončení mobility vyplniť on-line správu cez EU Survey (výzva, ktorá bude obsahovať aj link na danú stránku, bude automaticky zaslaná na emailovú adresu účastníka uvedenú v Zmluve).
 


Študuj na UPJŠ