Výzva na podávanie prihlášok na mobilitu VŠ pracovníkov – školenia na akad. rok 2014/2015
ERASMUS MOBILITA: PRACOVNÍCI VŠ – ŠKOLENIA
Mobilita podporuje profesionálny rozvoj pedagogických a nepedagogických zamestnancov inštitúcií vysokoškolského vzdelávania vo forme podujatí odbornej prípravy v zahraničí (okrem konferencií) a job shadowing (získavanie pracovných skúseností pozorovaním zodpovedného pracovníka)/obdobia pozorovania/odbornú prípravu v partnerskej inštitúcii vysokoškolského vzdelávania alebo v inej relevantnej organizácii v zahraničí.
OBDOBIE REALIZÁCIE MOBILITY: 15.10.2014 – 30.9.2015
Z prostriedkov programu Erasmus+ bude možné realizovať mobilitu v dĺžke 1 týždňa
(5 pracovných dní /pondelok – piatok / + 2 dni cesty).
Ako postupovať pri podávaní prihlášky:
Skontaktujete sa s partnerskou univerzitou, na ktorej plánujete uskutočniť mobilitu, a s ktorou má UPJŠ podpísanú bilaterálnu zmluvu na daný akademický rok. Informácie a platných bilaterálních zmluvách získate na zahranicčnom oddelení Rektorátu UPJŠ alebo u fakultných (ústavných, katedrových) Erasmus koordinátorov. Dohodnite sa so zodpovednou osobou s partnerskej univerzity na uskutočnení mobility a jej detailoch. Následne po dohode s partnerskou univerzitou vyplňte Pracovný plán. Pre účely podania prihlášky nie je potrebné zabezpečiť podpis a pečiatku prijímajúcej inštitúcie, je však potrebné doložiť e-mailovú komunikáciu s prijímajúcou inštitúciou (prípadne oficiálny list), v ktorej bude vyjadrený súhlas zodpovednej osoby prijímajúcej inštitúcie, že vaša mobilita sa môže uskutočniť. Žiadateľ o mobilitu už nevypĺňa formulár žiadosti o zahraničnú pracovnú cestu, ktorá obsahovala predbežný rozpočet mobility a celkovú výšku požadovaného grantu z prostriedkov programu Erasmus. Vzhľadom na zmenu financovania mobilít zamestnancov (pedagogických zamestnancov + nepedagogických zamestnancov) v rámci nového programu Erasmus+ bude výška cestovných nákladov a individuálnej podpory (stravné+ubytovanie) vypočítaná osobou zodpovednou za realizáciu mobilít vysokoškolských pracovníkov na zahraničnom oddelení Rektorátu UPJŠ (IRO).
Vyplnené formuláre:
– Mobilita VŠ pracovníkov – Školenia ( len pre mobility do ČR )
– Staff mobility agreement training
je potrebné doručiť na IRO (Referát pre zahraničné vzťahy Rektorátu UPJŠ v Košiciach) najneskôr do 8.10. 2014. Výber pracovníkov, ktorí sa zúčastnia mobility, bude prebiehať na Rektoráte UPJŠ. IRO Vám do 15.10.2014 oznámi výsledok výberového konania.
Pre informáciu uvádzame v nasledovných tabuľkách výšku individuálnej podpory (ubytovanie+stravné) a výšku cestovných nákladov v rámci nového programu Erasmus+:
SR – SKUPINY KRAJÍN – príspevok na pobytové náklady (ubytovanie+stravné) na deň v EUR na akad. rok 2014/15:
Skupina 1 |
Dánsko, Írsko, Holandsko, Švédsko, Spojené Kráľovstvo |
120 |
Skupina 2 |
Rakúsko, Belgicko, Bulharsko, Cyprus, Česko, Fínsko, Francúzsko, Grécko, Maďarsko, Island, Taliansko, Lichtenštajnsko, Luxembursko, Nórsko, Poľsko, Rumunsko, Švajčiarsko, Turecko |
105 |
Skupina 3 |
FYROM-Macedónsko, Nemecko, Lotyšsko, Malta, Portugalsko, Slovensko, Španielsko |
90 |
Skupina 4 |
Chorvátsko, Estónsko, Litva, Slovinsko |
75 |
Príspevok na cestovné náklady v EUR:
Vzdialenosť |
Suma v EUR |
100 – 499 km |
180 |
500 – 1 999 km |
275 |
2000 – 2 999 km |
360 |
3000 – 3 999 km |
530 |
4000 – 7 999 km |
820 |
8 000 km a viac |
1100 |
Výberové kritéria:
1. Preferovaní sú pracovníci, ktorí sa mobility doposiaľ nezúčastnili (administratívni, nepedagogickí zamestnanci a učitelia musia byť riadnymi zamestnancami UPJŠ).
2. Zvažuje sa očakávaný prínos mobility pre ďalšie aktivity programu LLP na katedre, fakulte, univerzitnom pracovisku.
Komunikácia s IRO (Referát pre zahraničné vzťahy Rektorátu UPJŠ v Košiciach) pred odchodom na mobilitu:
Pred termínom odchodu na mobilitu dohodnutým s prijímajúcou univerzitou je potrebné doručiť na IRO vyplnené nasledovné dokumenty:
– tlačivo Bankové údaje (vyplnené a vlastnoručne podpísané);
– Pracovný plán – vyplnený a podpísaný Vami, kontaktnou osobou na prijímajúcej univerzite – napr. inštitucionálnym koordinátorom alebo koordinátorom daného študijného odboru a kontaktnou osobou na Vašej fakulte UPJŠ (môže to byť Erasmus koordinátor Vášho odboru).
Po doručení potrebných dokumentov vám budeme môcť pripraviť Zmluvu o poskytnutí finančného príspevku (doposiaľ nebola zmluva povinným dokumentom pre realizáciu mobilít zamestnancov). Po jej obojstrannom podpísaní vám budú poukázané finančné prostriedky na bankový účet.
Komunikácia s IRO po príchode z mobility:
Do 5 pracovných dní po príchode z mobility nám musíte priniesť na IRO nasledovné dokumenty:
- Certifikát o absolvovaní mobility vydaný prijímajúcou inštitúciou. Na certifikáte musí byť uvedené meno účastníka, účel aktivity a skutočný dátum začiatku a konca mobility
Účastník je zároveň povinný po ukončení mobility vyplniť on-line správu cez EU Survey (výzva, ktorá bude obsahovať aj link na danú stránku, bude automaticky zaslaná na emailovú adresu účastníka uvedenú v Zmluve).