Prejsť na obsah

ERASMUS 2014/2015 MOBILITA: Pracovníci VŠ – školenia.

4minút, 17sekúnd

Výzva na podávanie prihlášok na mobilitu VŠ pracovníkov – školenia na akad. rok 2014/2015

ERASMUS MOBILITA:  PRACOVNÍCI  VŠ – ŠKOLENIA

Mobilita podporuje profesionálny rozvoj pedagogických a nepedagogických zamestnancov inštitúcií vysokoškolského vzdelávania vo forme podujatí odbornej prípravy v zahraničí (okrem konferencií) a job shadowing (získavanie pracovných skúseností pozorovaním zodpovedného pracovníka)/obdobia pozorovania/odbornú prípravu v partnerskej inštitúcii vysokoškolského  vzdelávania alebo v inej relevantnej organizácii v zahraničí.

OBDOBIE REALIZÁCIE MOBILITY: 15.10.2014 – 30.9.2015

Z prostriedkov programu Erasmus+ bude možné realizovať mobilitu v dĺžke 1 týždňa
(5 pracovných dní /pondelok – piatok / + 2 dni cesty).

Ako postupovať pri podávaní prihlášky:
Skontaktujete sa s partnerskou univerzitou, na ktorej plánujete uskutočniť mobilitu, a s ktorou má UPJŠ podpísanú bilaterálnu zmluvu na daný akademický rok. Informácie a platných bilaterálních zmluvách získate na zahranicčnom oddelení Rektorátu UPJŠ alebo u fakultných (ústavných, katedrových) Erasmus koordinátorov. Dohodnite sa so zodpovednou osobou s partnerskej univerzity na uskutočnení mobility a jej detailoch. Následne po dohode s partnerskou univerzitou vyplňte Pracovný plán. Pre účely podania prihlášky nie je potrebné zabezpečiť podpis a pečiatku prijímajúcej inštitúcie, je však potrebné doložiť e-mailovú komunikáciu s prijímajúcou inštitúciou (prípadne oficiálny list), v ktorej bude vyjadrený súhlas zodpovednej osoby prijímajúcej inštitúcie, že vaša mobilita sa môže uskutočniť. Žiadateľ o mobilitu už nevypĺňa formulár žiadosti o zahraničnú pracovnú cestu, ktorá obsahovala predbežný rozpočet mobility a celkovú výšku požadovaného grantu z prostriedkov programu Erasmus. Vzhľadom na zmenu financovania mobilít zamestnancov (pedagogických zamestnancov + nepedagogických zamestnancov) v rámci nového programu Erasmus+ bude výška cestovných nákladov a individuálnej podpory (stravné+ubytovanie) vypočítaná osobou zodpovednou za realizáciu mobilít vysokoškolských pracovníkov na zahraničnom oddelení Rektorátu UPJŠ (IRO).

Vyplnené formuláre:

Mobilita VŠ pracovníkov – Školenia ( len pre mobility do ČR )
Staff mobility agreement training

je potrebné doručiť na IRO (Referát pre zahraničné vzťahy Rektorátu UPJŠ v Košiciach) najneskôr do 8.10. 2014. Výber pracovníkov, ktorí sa zúčastnia mobility, bude prebiehať na Rektoráte UPJŠ.  IRO Vám do 15.10.2014 oznámi výsledok výberového konania.

Pre informáciu uvádzame v nasledovných tabuľkách výšku individuálnej podpory (ubytovanie+stravné) a  výšku cestovných nákladov v rámci nového programu Erasmus+:

SR – SKUPINY KRAJÍN – príspevok na pobytové náklady (ubytovanie+stravné) na deň v EUR na akad. rok 2014/15:

Skupina 1

Dánsko, Írsko, Holandsko, Švédsko, Spojené Kráľovstvo

120

Skupina 2

Rakúsko, Belgicko, Bulharsko, Cyprus, Česko, Fínsko, Francúzsko, Grécko, Maďarsko, Island, Taliansko, Lichtenštajnsko, Luxembursko, Nórsko, Poľsko, Rumunsko, Švajčiarsko, Turecko

105

Skupina 3

FYROM-Macedónsko, Nemecko, Lotyšsko, Malta, Portugalsko, Slovensko, Španielsko

90

Skupina 4

Chorvátsko, Estónsko, Litva, Slovinsko

75

 

Príspevok na cestovné náklady v EUR:

Vzdialenosť

Suma v EUR

 100 – 499 km

180

 500 – 1 999 km

275

 2000 – 2 999 km

360

 3000 – 3 999 km

530

 4000 – 7 999 km

820

 8 000 km a viac

1100

 

Výberové kritéria:
1. Preferovaní  sú pracovníci, ktorí sa mobility doposiaľ nezúčastnili (administratívni,  nepedagogickí zamestnanci a učitelia musia byť riadnymi zamestnancami UPJŠ).
2. Zvažuje sa očakávaný prínos mobility pre ďalšie aktivity programu LLP na katedre, fakulte, univerzitnom pracovisku.

Komunikácia s IRO (Referát pre zahraničné vzťahy Rektorátu UPJŠ v Košiciach) pred odchodom na mobilitu:
Pred termínom odchodu na mobilitu dohodnutým s prijímajúcou univerzitou je potrebné doručiť na IRO vyplnené nasledovné dokumenty:
– tlačivo Bankové údaje  (vyplnené a vlastnoručne podpísané);

– Pracovný plán – vyplnený a podpísaný Vami, kontaktnou osobou na prijímajúcej univerzite – napr. inštitucionálnym koordinátorom alebo koordinátorom daného študijného odboru a kontaktnou osobou na Vašej fakulte UPJŠ (môže to byť Erasmus koordinátor Vášho odboru).

Po doručení potrebných dokumentov  vám budeme môcť pripraviť Zmluvu o poskytnutí finančného príspevku (doposiaľ nebola zmluva povinným dokumentom pre realizáciu mobilít zamestnancov). Po jej obojstrannom podpísaní vám budú poukázané finančné prostriedky na bankový  účet.

Komunikácia s IRO po príchode z mobility:
Do 5 pracovných dní po príchode z mobility nám musíte priniesť na IRO nasledovné dokumenty:

  • Certifikát o absolvovaní mobility vydaný prijímajúcou inštitúciou. Na certifikáte  musí byť uvedené meno účastníka, účel aktivity a skutočný dátum začiatku a konca mobility

Účastník je zároveň  povinný  po ukončení mobility vyplniť on-line správu cez EU Survey (výzva, ktorá bude obsahovať aj link na danú stránku, bude automaticky zaslaná na emailovú adresu účastníka uvedenú v Zmluve).

 


Študuj na UPJŠ