{"id":15611,"date":"2023-01-31T12:50:38","date_gmt":"2023-01-31T12:50:38","guid":{"rendered":"https:\/\/www.upjs.sk\/pracoviska\/ccvapp\/?post_type=cpt_aktuality&p=15611"},"modified":"2023-02-21T10:12:16","modified_gmt":"2023-02-21T10:12:16","slug":"aktualizacne-vzdelavanie-zamerane-na-rozvoj-digitalnych-zrucnosti","status":"publish","type":"cpt_aktuality","link":"https:\/\/www.upjs.sk\/pracoviska\/ccvapp\/actuality\/aktualizacne-vzdelavanie-zamerane-na-rozvoj-digitalnych-zrucnosti\/","title":{"rendered":"Aktualiza\u010dn\u00e9 vzdel\u00e1vanie zameran\u00e9 na rozvoj digit\u00e1lnych zru\u010dnost\u00ed"},"content":{"rendered":"\n
V nadv\u00e4znosti na poskytnutie prostriedkov mechanizmu z Pl\u00e1nu obnovy a odolnosti Slovenskej republiky na aktualiza\u010dn\u00e9 vzdel\u00e1vanie v \u0161kolskom roku 2022\/2023<\/a> v r\u00e1mci profesijn\u00e9ho rozvoja pedagogick\u00fdch zamestnancov (PZ) a odborn\u00fdch zamestnancov (OZ) Univerzita Pavla Jozefa \u0160af\u00e1rika v Ko\u0161iciach ako poskytovate\u013e inova\u010dn\u00e9ho vzdel\u00e1vanie v oblasti digitaliz\u00e1cie<\/a> pon\u00faka pre z\u00e1kladn\u00e9 a stredn\u00e9 \u0161koly<\/p>\n\n\n\n v s\u00falade s \u00a7 57 ods. 4 z\u00e1kona \u010d. 138\/2019 Z. z. a vo v\u00e4zbe na eur\u00f3psky r\u00e1mec rozvoja digit\u00e1lnych kompetenci\u00ed – DigComp 2.2<\/strong><\/p>\n\n\n\n \u0160kola si vyberie t\u00e9my v rozsahu 20 hod\u00edn. Kontaktn\u00e1 osoba: Eva Ru\u017ei\u010dkov\u00e1, eva.ruzickova@upjs.sk, 0918 833 587.<\/p>\n\n\n\n Ponuka t\u00e9m aktualiza\u010dn\u00e9ho vzdel\u00e1vania:<\/strong><\/p>\n\n\n\n * Eur\u00f3psky r\u00e1mec rozvoja digit\u00e1lnych kompetenci\u00ed ob\u010dana (DigComp 2.2): V nadv\u00e4znosti na poskytnutie prostriedkov mechanizmu z Pl\u00e1nu obnovy a odolnosti Slovenskej republiky na aktualiza\u010dn\u00e9 vzdel\u00e1vanie v \u0161kolskom roku 2022\/2023 v r\u00e1mci profesijn\u00e9ho rozvoja pedagogick\u00fdch zamestnancov (PZ) a odborn\u00fdch zamestnancov (OZ) Univerzita Pavla Jozefa \u0160af\u00e1rika v Ko\u0161iciach ako poskytovate\u013e inova\u010dn\u00e9ho vzdel\u00e1vanie v oblasti digitaliz\u00e1cie pon\u00faka pre z\u00e1kladn\u00e9 a stredn\u00e9 \u0161koly aktualiza\u010dn\u00e9 vzdel\u00e1vanie v rozsahu 20 … \u010c\u00edta\u0165 \u010falej<\/a><\/p>\n","protected":false},"author":30,"featured_media":15616,"menu_order":0,"template":"","meta":{"_acf_changed":false,"_editorskit_title_hidden":false,"_editorskit_reading_time":3,"_editorskit_is_block_options_detached":false,"_editorskit_block_options_position":"{}","footnotes":""},"categories":[53,58],"tags":[],"tax_aktuality":[55],"tax_grant_scheme":[],"class_list":["post-15611","cpt_aktuality","type-cpt_aktuality","status-publish","has-post-thumbnail","hentry","category-ccvapp","category-vzdelavanie","tax_aktuality-55"],"acf":{"acf_link_na_externy_obsah":"","poradie_clanku":0},"yoast_head":"\naktualiza\u010dn\u00e9 vzdel\u00e1vanie v rozsahu 20 hod\u00edn
zameran\u00e9 na rozvoj digit\u00e1lnych zru\u010dnost\u00ed<\/h4>\n\n\n\nP.\u010d.<\/td> N\u00e1zov t\u00e9my<\/td> DigComp 2.2*<\/td> Stru\u010dn\u00fd obsah<\/td> Rozsah<\/td><\/tr> 1<\/td> Ako zefekt\u00edvni\u0165 z\u00e1kladn\u00fa pr\u00e1cu s textov\u00fdm editorom?<\/strong><\/td> 1., 3., 5.<\/td> Viete ak\u00fd je rozdiel pri pou\u017e\u00edvan\u00ed zar\u00e1\u017eok a tabul\u00e1torov? Ako ich spr\u00e1vne pou\u017e\u00edva\u0165? Na \u010do sl\u00fa\u017ei tvrd\u00e1 medzera? Ako dosiahnu\u0165, \u017ee v texte nebud\u00fa pr\u00e1zdne riadky? Ako efekt\u00edvne pou\u017e\u00edva\u0165 odr\u00e1\u017eky a \u010d\u00edslovanie? Viete efekt\u00edvne pou\u017e\u00edva\u0165 r\u00f4zne zobrazenia v textovom editore? Viete si rozdeli\u0165 okno dokumentu? Viete ulo\u017ei\u0165 s\u00fabor v r\u00f4znych form\u00e1toch? Viete pracova\u0165 s hlavi\u010dkou a p\u00e4tou dokumentu? Viete pou\u017ei\u0165 kop\u00edrovanie form\u00e1tu? Viete ako zabezpe\u010di\u0165 dokument? Ako vlo\u017ei\u0165 do textu \u013eubovo\u013en\u00fd znak? Pozn\u00e1te Panel r\u00fdchleho pr\u00edstupu?<\/td> 2 hod.<\/td><\/tr> 2<\/td> Viacer\u00e9 mo\u017enosti vyu\u017eitia hromadnej kore\u0161pondencie<\/strong><\/td> 1., 3., 5.<\/td> Z\u00e1klady hromadnej kore\u0161pondencie, r\u00f4zne mo\u017enosti jej vyu\u017eitia – listy, prezen\u010dn\u00e9 listiny, menovky, e-maily,… – z\u00e1kladom je spr\u00e1vna datab\u00e1za\/zoznam.<\/td> 2 hod.<\/td><\/tr> 3<\/td> Pr\u00e1ca s dlh\u0161\u00edm dokumentom v textovom editore a spolupr\u00e1ca na jeho \u00faprave<\/strong><\/td> 1., 3., 5.<\/td> Viete pou\u017e\u00edva\u0165 \u0161t\u00fdly v textovom editore? Viete si upravi\u0165 \u0161t\u00fdl, resp. vytvori\u0165 nov\u00fd? Pozn\u00e1te mo\u017enosti rozdelenia dokumentu na sekcie? Na \u010do sl\u00fa\u017eia rev\u00edzie – sledovanie zmien a koment\u00e1re?<\/td> 2 hod.<\/td><\/tr> 4<\/td> Pravidl\u00e1 p\u00edsania a \u00faprava p\u00edsomnosti v s\u00falade s STN<\/strong><\/td> 1., 3., 5.<\/td> Pravidl\u00e1 p\u00edsania a \u00faprava p\u00edsomnosti v s\u00falade s STN 01 6910 a RR 4\/2015 o form\u00e1lnej \u00faprave p\u00edsomnost\u00ed – ako spr\u00e1vne p\u00edsa\u0165 interpunk\u010dn\u00e9 znamienka, medzery, skratky, zna\u010dky nahradzuj\u00face slov\u00e1 (\u00a7, &, #,…), zna\u010dky menov\u00fdch jednotiek, veli\u010d\u00edn a jednotiek, pe\u0148a\u017en\u00e9 sumy, d\u00e1tum, \u010dasov\u00e9 \u00fadaje, tabu\u013eky, textov\u00fd st\u013apec, \u010dlenenie textu, zv\u00fdraz\u0148ovanie textu, po\u0161tov\u00e9 ob\u00e1lky, adresy, \u00faprava \u00faradn\u00fdch a obchodn\u00fdch listov.<\/td> 2 hod.<\/td><\/tr> 5<\/td> Komunik\u00e1cia a kooper\u00e1cia – MS Teams ako platforma pre textov\u00fa komunik\u00e1ciu, videohovory, d\u00e1tov\u00e9 \u00falo\u017eisko,…<\/strong><\/td> 2., 3., 5.<\/td> Pou\u017e\u00edvanie n\u00e1stroja na kolaborat\u00edvnu pr\u00e1cu – MS Teams ako chatovac\u00ed pracovn\u00fd priestor, ktor\u00fd sp\u00e1ja \u013eud\u00ed, konverz\u00e1cie a obsah a umo\u017e\u0148uje t\u00edmom pracova\u0165 efekt\u00edvnej\u0161ie (komunik\u00e1cia v triede, u\u010dite\u013e-\u017eiak, u\u010dite\u013e-rodi\u010d, u\u010dite\u013e-u\u010dite\u013e, zdie\u013eanie a spolo\u010dn\u00fd priestor – \u00falo\u017eisko). Nastavenie pozadia.<\/td> 2 hod.<\/td><\/tr> 6<\/td> Ako zefekt\u00edvni\u0165 z\u00e1kladn\u00fa pr\u00e1cu s tabu\u013ekov\u00fdm kalkul\u00e1torom? I<\/strong><\/td> 1., 3., 5.<\/td> Ako spr\u00e1vne voli\u0165 form\u00e1ty \u010d\u00edsel? Ako si nadefinova\u0165 vlastn\u00fd form\u00e1t \u010d\u00edsla? Ako v bunke zalomi\u0165 text? \u010co znamen\u00e1 ukotvenie prie\u010dok a ako to urobi\u0165? Viete pracova\u0165 s hlavi\u010dkou a p\u00e4tou dokumentu? \u010co znamen\u00e1 \u0161peci\u00e1lne prilepenie a ak\u00e9 r\u00f4zne mo\u017enosti s\u00fa k dispoz\u00edci\u00ed? Viete zora\u010fova\u0165 a filtrova\u0165 d\u00e1ta? Ako r\u00fdchlo nahradi\u0165 viacer\u00e9 rovnak\u00e9 znaky v tabu\u013eke? Viete ako zabezpe\u010di\u0165 dokument? Ako vlo\u017ei\u0165 do textu \u013eubovo\u013en\u00fd znak? Pozn\u00e1te Panel r\u00fdchleho pr\u00edstupu?<\/td> 2 hod.<\/td><\/tr> 7<\/td> Ako zefekt\u00edvni\u0165 z\u00e1kladn\u00fa pr\u00e1cu s tabu\u013ekov\u00fdm kalkul\u00e1torom? II<\/strong><\/td> 1., 3., 5.<\/td> Ako zv\u00fdrazni\u0165 bunky v tabu\u013eke na z\u00e1klade ur\u010dit\u00fdch krit\u00e9ri\u00ed (podmienen\u00e9 form\u00e1tovanie)? Ako naform\u00e1tova\u0165 tabu\u013eku automaticky (\u0161t\u00fdl tabu\u013eky)? Ako nastavi\u0165 tabu\u013eku pre tla\u010d – na jednu stranu, viac str\u00e1n, presn\u00e9 zlomy? Viete tla\u010di\u0165 nadpisy hlavi\u010dky tabu\u013eky aby sa zobrazovali na ka\u017edej strane? Ako vytla\u010di\u0165 viacer\u00e9 h\u00e1rky naraz? M\u00e1me \u00fadaje v s\u00fabore txt, ako ich dostaneme do tabu\u013ekov\u00e9ho kalkul\u00e1tora?M\u00e1me v jednej bunke napr. meno a priezvisko a potrebujem ich ma\u0165 oddelene – ako na to?<\/td> 2 hod.<\/td><\/tr> 8<\/td> V\u00fdpo\u010dty a funkcie v tabu\u013ek\u00e1ch<\/strong><\/td> 1., 3., 5.<\/td> Viete vytvori\u0165 jednoduch\u00e9 vzorce? Ak\u00fd je rozdiel medzi relat\u00edvnym a absol\u00fatnym odkazom? Pre\u010do je vhodn\u00e9 definova\u0165 n\u00e1zov bunky alebo oblasti buniek? \u010co znamen\u00e1 form\u00e1tova\u0165 rozsah na tabu\u013eku? Ak\u00e9 to m\u00e1 v\u00fdhody pri \u010fal\u0161om spracovan\u00ed d\u00e1t? Ktor\u00e9 funkcie sa pou\u017e\u00edvaj\u00fa naj\u010dastej\u0161ie a ako ich spr\u00e1vne pou\u017e\u00edva\u0165?<\/td> 2 hod.<\/td><\/tr> 9<\/td> Funkcie v tabu\u013ek\u00e1ch<\/strong><\/td> 1., 3., 5.<\/td> Pozn\u00e1te funkcie (IF, SUMIF, COUNTIF, ROUND, ROUNDUP, ROUNDDOWN, CONCATENATE, SUBTOTAL), ktor\u00e9 v\u00e1m u\u013eah\u010dia spracovanie d\u00e1t v tabu\u013ek\u00e1ch?<\/td> 2 hod.<\/td><\/tr> 10<\/td> Kontingen\u010dn\u00e1 tabu\u013eka – r\u00f4zne poh\u013eady na tie ist\u00e9 d\u00e1ta<\/strong><\/td> 1., 3., 5.<\/td> Pre\u010do pracova\u0165 s d\u00e1tami v kontingen\u010dnej tabu\u013eke (KT)? \u010co je z\u00e1kladom pre KT? Ako si vytvori\u0165 KT? Ak\u00e9 mo\u017enosti prin\u00e1\u0161a klasick\u00e9 rozlo\u017eenie KT? Ak\u00e9 mo\u017enosti prin\u00e1\u0161a filtrovanie, zoskupovanie? Chcete pozera\u0165 na tie ist\u00e9 d\u00e1ta z r\u00f4znych poh\u013eadov?<\/td> 2 hod.<\/td><\/tr> 11<\/td> Kontingen\u010dn\u00e1 tabu\u013eka – roz\u0161\u00edren\u00e9 mo\u017enosti<\/strong><\/td> 1., 3., 5.<\/td> Ako prida\u0165 vypo\u010d\u00edtavan\u00e9 pole alebo polo\u017eku do kontingen\u010dnej tabu\u013eky?<\/td> 2 hod.<\/td><\/tr> 12<\/td> Ako zefekt\u00edvni\u0165 z\u00e1kladn\u00fa pr\u00e1cu s prezenta\u010dn\u00fdm programom?<\/strong><\/td> 3., 5.<\/td> Viete pou\u017e\u00edva\u0165 predlohu v prezenta\u010dnom programe PowerPoint? \u010co v\u0161etko n\u00e1m umo\u017e\u0148uje? Ako vyu\u017ei\u0165 pozn\u00e1mky pri prezent\u00e1ci\u00ed? Ako nastavi\u0165 prezent\u00e1ciu pre automatick\u00e9 prehr\u00e1vanie sn\u00edmok (\u010dasovanie)? Ako prida\u0165 zvukov\u00fd koment\u00e1r?<\/td> 2 hod.<\/td><\/tr> 13<\/td> Bezpe\u010dnos\u0165<\/strong><\/td> 4., 5.<\/td> K\u013e\u00fa\u010dov\u00e9 pojmy z oblasti informa\u010dnej bezpe\u010dnosti. Pozn\u00e1te opatrenia na zamedzenie neautorizovan\u00e9ho pr\u00edstupu k \u00fadajom? Pozn\u00e1te odpor\u00fa\u010dan\u00e9 politiky pre v\u00fdber hesiel? Pre\u010do a ako si chr\u00e1ni\u0165 \u00fadaje\/inform\u00e1cie, zariadenia? Ako bezpe\u010dne pracova\u0165 s webom? Na \u010do si da\u0165 pozor pri komunik\u00e1cii pomocou technol\u00f3gi\u00ed.<\/td> 2 hod.<\/td><\/tr> 14<\/td> Tvor\u00edme kreat\u00edvne s programom CANVA<\/strong><\/td> 3., 5.<\/td> Ako efekt\u00edvne pr\u00e1cova\u0165 s online vo\u013ene dostupn\u00fdm grafick\u00fdm programom Canva, ktor\u00fd pon\u00faka tis\u00edcky r\u00f4znych \u0161abl\u00f3n na vytv\u00e1rania prezent\u00e1cii, pracovn\u00fdch listov, pojmov\u00fdch m\u00e1p, plag\u00e1tov \u010di inej vizu\u00e1lne pr\u00ed\u0165a\u017elivej grafiky. <\/td> 2 hod.<\/td><\/tr><\/tbody><\/table><\/figure>\n\n\n\n
1. Informa\u010dn\u00e1 a d\u00e1tov\u00e1 gramotnos\u0165
2. Digit\u00e1lna komunik\u00e1cia a spolupr\u00e1ca
3. Tvorba digit\u00e1lneho obsahu
4. Bezpe\u010dnos\u0165
5. Rie\u0161enie probl\u00e9mov prostredn\u00edctvom digit\u00e1lnych technologi\u00ed<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"