Prejsť na obsah

Štúdium

2minút, 53sekúnd

Doc. RNDr. Katarína Kimáková, CSc. garantuje magisterský študijný program

Učiteľstvo akademického predmetu biológia v kombinácii s druhým predmetom, ktorý nadväzuje na medziodborový bakalársky študijný program biológie a ďalšieho odboru: fyziky, chémie, geografie, informatiky, matematiky, psychológie, filozofie, anglického jazyka, slovenského jazyka, nemeckého jazyka alebo histórie.

Predmety zabezpečované na ODB

Povinné predmety 

DIDAKTIKA BIOLÓGIE

Stručná osnova predmetu:

Ciele biologického vzdelávania v SR a základné dokumenty. Analýza učiva a formulácia výchovno-vzdelávacích cieľov. Rámec EUR a fázy vyučovacej hodiny. Vyučovacie stratégie a metódy vo výučbe biológie. Pojmotvorný proces. Problémové vyučovanie. Projektové vyučovanie. Bádateľský orientovaná výučba v prírodných vedách. Význam reflexie pre formatívne hodnotenie. Overovanie biologických vedomostí a zručností. Výchovné aspekty biologického vzdelávania, výchova ku kritickému mysleniu a rozvíjanie zručností a spôsobilostí. Materiálne prostriedky vo vyučovaní biológie. Úloha digitálnych technológií. Modelovanie biologických javov. Práca v teréne a práca s biologickým materiálom. Dejiny didaktiky biológie. Rôzne koncepcie vyučovania biológie v zahraničí. 

PRIEBEŽNÁ PREDMETOVÁ PEDAGOGICKÁ PRAX

Koná sa každý štvrtok v priebehu druhého semestra štúdia. Má formu hospitácií na hodinách biológie na základných a stredných školách v Košiciach. V priebehu praxe každý študent povinne absolvuje  jeden samostatný výstup.

SÚVISLÁ PREDMETOVÁ PEDAGOCICKÁ PRAX

Študenti ju absolvujú súvisle v mesiacoch september až október (spolu 3 týždne) a mesiacoch február až marec (6 týždňov) tak, aby vystriedali základnú aj strednú školu. Čas nástupu a ukončenia praxe bližšie určuje harmonogram aktuálneho akademického roka.

Povinne voliteľné predmety 

AKTIVIZUJÚCE FORMY VÝUČBY BIOLÓGIE

Stručná osnova predmetu:

Učiteľ a žiak – partneri pri učení. Rozvoj prírodovedných kompetencií prostredníctvom BOV (bádateľsky orientovanej výučby). Nové prístupy k formatívnemu a sumatívnemu hodnoteniu v BOV. Nové edukačné technológie podporujúce BOV. Rôzne inovatívne formy práce v predmete biológia. Kooperatívno-projektovacie postupy na vyučovacej hodine biológie. Prezentácia seminárnej práce. 

ŠKOLSKÉ POKUSY A POZOROVANIA

Stručná osnova predmetu:

Predmet je zameraný na nácvik a aplikáciu zručností, ktoré sú potrebné pri realizácii pokusov a pozorovania na vyučovaní. Napomáha rozvoju teoretických poznatkov študentov pri praktickej práci počas cvičení a zoznamuje ich s didaktickými postupmi pri demonštrácii a žiackej realizácii biologických pozorovaní a školských experimentov. Zameriava sa na možnosti uplatnenia týchto metód v rámci jednotlivých fáz vyučovacej jednotky.

DIDAKTIKA GEOLÓGIE A OCHRANY PRÍRODY

Stručná osnova predmetu:

Neživá príroda v ŠVP. Environmentálna výchova v biológii ako súčasť prierezovej témy. Motivácia žiakov k ochrane prírody. Bádateľské námety pre žiakov. Modelovanie javov v životnom prostredí. Prípadové štúdie v environmentálnej výchove. Aktívne zapájanie žiakov do ochrany prírody okolia. Žiacke environmentálne projekty. Náučné vychádzky a exkurzie. 


Študuj na UPJŠ