Prejsť na obsah

Projekty

8minút, 23sekúnd

Aktuálne projekty

KEGA projekt  010UPJŠ-4/2021

Názov:  Implementácia multimediálncyh technológií vo výučbe preventívnych intervencií v

lekárskych a nelekárskych odboroch – Implementation of e-learning in the teaching of preventive interventions in medical and non-medical disciplines. Číslo projektu  KEGA 010UPJŠ-4/2021. Zodpovedný riešiteľ prof. MUDr. Kvetoslava Rimárová, CSc.

Anotácia: Predložený projekt KEGA predstavuje použitie inovatívnych multimediálnych technológií v praktickej a teoretickej výučbe študentov medicínskych, lekárskych aj nelekárskych odborov, hlavne študentov všeobecného lekárstva, vereného zdravotníctva, ošetrovateľstva, fyzioterapie a zubného lekárstva. Jeho náplňou je vytvorenie, zavedenie, aplikácia a implementácia multimediálnych technológií pri výučbe študentov vysokých škôl, ktoré umožnia vytvorenie intervenčných postupov pri výskyte a prevencii chronických neinfekčných ale aj infekčných ochorení so zameraním na kardiovaskulárne ochorenia. Výstupné časti projektu zahŕňajú tvorbu multimediálnych a printových edukačných výstupov, vedeckých výstupov v podobe publikácií, praktickú aplikáciu jednoduchého vyhodnocovacieho softvéru.

KEGA projekt 008UPJŠ-4/2020

Názov:  Multimediálne technológie vo výučbe štúdií kardiovaskulárneho rizika a zdravotného

stavu populácie pre študentov VŠ s využitím voľne dostupných softwarových aplikácií

Multimedia Technology in Teaching Studies of Cardiovascular Risk and Population Health for University Students Using Free Software Applications. Číslo projektu: KEGA 008UPJŠ-4/2020.

Zodpovedný riešiteľ: prof. Mgr. MUDr. Erik Dorko, PhD., MPH, MBA

 Anotácia: Projekt KEGA predstavuje použitie inovatívnych multimediálnych technológií

v praktickej a teoretickej výučbe študentov lekárskych fakúlt.  Jeho náplňou je vytvorenie, zavedenie, aplikácia a implementácia multimediálnych technológií pri výučbe študentov vysokých škôl, ktoré umožnia hodnotenie vplyvu rizikových faktorov na kardiovaskulárne zdravie. Rizikové faktory kardiovaskulárnych ochorení a vedomosti o nich u budúcich zdravotníckych pracovníkov sú základom prevencie a zníženia chorobnosti a úmrtnosti obyvateľstva.

Projekt AURORA

Názov: AURORA – Zdravé starnutie. Medzinárodný projektu v spolupráci s Univerzitou Olomouc, s Fakultou zdrravotních věd a s Jihočeskou univerzitou v Českých Budějoviciach – Fakultou zdravotních a sociálních věd.

Anotácia. Projekty v jednotlivých krajinách sa zaoberajú  kvalitou života u seniorskej populácie v rámci časových období pred-covidového covidového  a súčasného post-covidového obdobia.

KEGA projekt – Projekt č. 005UPJŠ-4/2019

Názov: Analýza rizikových faktorov životného štýlu študentov vysokých škôl a poslucháčov Univerzity tretieho veku

Anotácia: Navrhovaný projekt predstavuje komparatívnu štúdiu, ktorej cieľom je zistiť aktuálny stav somatického a psychického zdravia, vrátane životných podmienok a životného štýlu u študentov vysokých škôl a poslucháčov Univerzity tretieho veku, ako aj zmeny, ktoré nastali počas štúdia u tých istých a ostatných poslucháčov v postupných vyšších ročníkoch štúdia. Doterajšie poznatky dielčích štúdií poukazujú na potrebu skúmania hlavných rizikových faktorov ovplyvňujúcich zdravie tejto populácie. Na základe zistených poznatkov budú navrhnuté preventívne intervenčné opatrenia s cieľom ochrany a podpory zdravia rizikových jedincov a preventívne intervenčné opatrenia s cieľom ochrany a podpory zdravia.

KEGA projekt – Projekt č. 007UPJŠ-4/2018

Názov: Aplikácia inovatívnych multimediálnych prístupov vo výučbe účinkov fyzikálnych faktorov s využitím expozičného modelu pre študentov zdravotníckych odborov

Anotácia: Predložený projekt KEGA predstavuje použitie inovatívnych multimediálnych technológií v praktickej a teoretickej výučbe študentov medicínskych, lekárskych aj nelekárskych odborov, hlavne študentov všeobecného lekárstva, vereného zdravotníctva, ošetrovateľstva, fyzioterapie a zubného lekárstva. Jeho náplňou je vytvorenie, zavedenie, aplikácia a implementácia multimediálnych technológií pri výučbe študentov vysokých škôl, ktoré umožnia hodnotenie vplyvu fyzikálnychfaktorov na zdravie. Fyzikálne faktory môžu pôsobiť negatívne vrátane pôsobenia hluku, ionizujúceho a neionizujúceho žiarenia, vibrácií, otrasov a ďalších fyzikálnych faktorov na zdravotný stav človeka. Fyzikálne faktory môžu pôsobiť aj pozitívne s využitím v rehabilitácii a fyzioterapii – ultrazvuk, elektrické prúdy, laser, teplo. Projekt zvýši vedomosti, schopnosti a zručnosti študentov z rôznych odborov medicíny a zmodernizuje profil absolventov. Projekt zavedie a implementuje tzv. sebahodnotiaci model účinkov fyzikálnych faktorov u študentov lekárskej fakulty, zároveň so zhodnotením základných fyziologických zdravotných determinantov. Následne sa vytvorí on-linový model softvéru, ktorý bude schopný ohodnotiť vplyv fyzikálnych faktorov na stupnicu sebahodnotenia študentov so zaradením aj možných reakcií fyziologických zmien v podobe meraných zdravotných parametrov. Výsledky projektu sa premietnu aj do praktických zručností študentov v poznatkoch, ktoré sú nutné pri hodnotení vplyvov významných etiologických faktorov na vznik ochorení. Výstupné časti projektu zahŕňajú tvorbu multimediálnych a printových edukačných výstupov, vedeckých výstupov v podobe publikácií, praktickú aplikáciu jednoduchého vyhodnocovacieho softvéru pri hodnotení expozičného modelu a jeho vyhodnotenie pri určovaní humánnej záťaže fyzikálnym faktorom. Projekt je aj v súlade so základnými požiadavkami EU o tzv. dopade rizika.

Ukončené projekty

COST – Action IS1103  Adapting European Health   Systems to Diversity  (ADAPT) – substitute MC member and Expert Kvetoslava Rimárová. Projekt je riešený vo forme COST stretnutí, plánovaný na obdobie 2011 až 2016. Projekt rieši problematiku politiky a návrhov na zmenu v oblasti poskytovania zdravotníckej starostlivosti marginalizovaným a iným skupinám. V strednej a východnej Európe sa zaoberá poskytovaním zdravotníckej starostlivosti pre skupiny rómskej populácie.
Zodpovedný riešiteľ: doc. MUDr. Kvetoslava Rimárová, CSc., mim. prof.

RUCELIA –  projekt UNDP, WB, WHO a Ruskej federácie  s názvom The clinical, social and dietary determinants of celiac disease. Projekt rieši na európskej a svetovej úrovni problematiky chronického ochorenia celiakie z hľadiska všetkých aspektov – klinického, patologického, histochemického a tak isto dietetického.
Zodpovedný riešiteľ: doc. MUDr. Kvetoslava Rimárová, CSc., mim. prof.

VEGA  1/0011/14: Klinicko-epidemiologická štúdia vplyvu genetických, infekčných a exogénnych faktorov na prenatálne, perinatálne a novorodenecké indikátory
Zodpovedný riešiteľ: doc. MUDr. Kvetoslava Rimárová, CSc., mim. prof.
Zástupca ZR:  prof. MUDr. Erik Dorko, PhD. a doc. MUDR. P. Urdzik, PhD.
Doba riešenia: 2014-2017
Grantová klinicko-epidemiologická štúdia bude zameraná na sledovanie a určenie vplyvu faktorov genetických, infekčných a exogénnych v etiológii prenatálnych, perinatálnych a novorodeneckých patológií – IUGR, LBW, VLBW, predčasný pôrod, nízky gestačný vek, VVCH,. Úlohou projektu je determinovať korelácie genetických a ostatných inovatívnych markerov tehotenstva, plodu a novorodenca (napr. fetálny fibronektín, TNF alfa gén, nešpecifický zápal a iné) na patologické reprodukčné parametre. Projekt bude tiež korelovať vplyv selektovaných infekčných agens na prenatálne, perinatálne a novorodenecké indikátory. Exogénne faktory tzv. confoundery, ktoré modifikujú patologické reprodukčné parametre (SES, vek rodičky, vek otca, bývanie, zamestnanie, etnikum, výživa, prevalencie fajčenia a návykov) budú pomocou štatistickej adjustácie vyjadrované ako faktory vplývajúce na vznik týchto patológií. Projekt svojím významom prispeje k možnej prevencii stavov, ktoré významne ohrozujú plod, novorodenca a matku.

VEGA – 1/0198/13 Klinicko-epidemiologická štúdia etiologických faktorov vybraných kliešťami prenášaných ochorení (Lymská borelióza, vírusová kliešťová encefalitída) s použitím metód molekulovej biológie a sérológie
Zodpovedný riešiteľ: prof. MUDr. Erik Dorko, PhD.
Zástupca ZR:  doc. MUDr. Kvetoslava Rimárová, CSc., mim. prof.
Doba riešenia: 2013-2016
Projekt sleduje epidemický proces, vznik, priebeh, laboratórnu diagnostiku a klinické príznaky pri vybraných kliešťami prenášaných ochoreniach: Lymskej borelióze a vírusovej kliešťovej encefalitíde v súvislosti s možnými rizikovými etiologickými faktormi. Objektom štúdie sú osoby profesionálne exponované zvieratám a ich produktom, osoby s pracovnými aktivitami v prírode,  pacienti na rôznych klinických oddeleniach, populácie marginalizovaných osôb, zdravá kontrolná skupina a zvieratá ako predpokladané rezervoáre.

RIFIV – predmet Bioetika v environmente
Doba riešenia: 2013-2015
Členka riešiteľského kolektívu: doc. MVDr. Tatiana Kimáková, PhD.
Dňa 1.11.2013 sa  zahájila  realizácia aktivít celouniverzitného projektu „Rozvoj inovatívnych foriem vzdelávania a podpora interdisciplinarity štúdia na Univerzite Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach (RIFIV)“, ITMS kód projektu 26110230101, v rámci operačného programu Vzdelávanie spolufinancovaného zo zdrojov Európskej únie. Strategický cieľ projektu je rozvíjať inovatívne formy vzdelávania a vytvoriť interdisciplinárny charakter štúdia na všetkých stupňoch a subjektoch UPJŠ. O cieľoch, aktivitách, realizácii projektu, o jeho priebežných výstupoch a výsledkoch budeme informovať prostredníctvom webovej stránky projektu http://rifiv.ccv.upjs.sk/.

Projekt Trebišov – Učíme sa celý život  –
Kód ITMS projektu: 26120130060
Doba riešenia: 2013-2015
Členky riešiteľského kolektívu: doc. MVDr. Tatiana Kimáková, PhD. a doc. MUDr. Kvetoslava Rimárová, CSc., mim. prof.

Projekty riešené v minulosti (zodpovedný riešiteľ alebo jeho zástupca bol zamestnancom ÚVZaH)


Študuj na UPJŠ